Zarządzanie realizacją Gminnego Programu Rewitalizacji
Jednostką odpowiedzialną za cały proces jest Gmina Nowy Dwór Gdański i pracownicy Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Gdańskim natomiast za opiniowanie wdrażania programu rewitalizacji odpowiada Komitet Rewitalizacji.
KOMITET REWITALIZACJI
Za opiniowanie wdrażania programu rewitalizacji odpowiada powołany Zarządzeniem
Nr 624 Burmistrza Nowego Dworu Gdańskiego z dnia 22 listopada 2016 roku Komitet Rewitalizacji, do którego zadań zgodnie z Uchwałą Nr 218/XXV/2016 Rady Miejskiej w Nowym Dworze Gdańskim z dnia 27 października 2016 r. należy w szczególności udział w procesie przygotowania projektu Gminnego Programu Rewitalizacji na terenie Nowego Dworu Gdańskiego, oraz:
- zgłaszanie propozycji zadań do realizacji w ramach programu,
- analiza i ocena zebranych propozycji zadań pod kątem zasadności ich realizacji w ramach programu,
- wsparcie działań na rzecz zachęcania wszelkich podmiotów do możliwie szerokiego uczestnictwa w konsultacjach indywidualnych, z poszczególnymi mieszkańcami oraz przedsiębiorcami,
- monitorowanie realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji oraz jeśli zajdzie taka konieczność, zgłaszanie propozycji modyfikacji programu.
- opracowanie Raportu z realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji
W skład Komitetu Rewitalizacji weszli:
- mieszkańcy obszaru rewitalizacji
- właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami na obszarze rewitalizacji;
- przedstawiciele mieszkańców gminy
- przedstawiciel podmiotów prowadzących działalność gospodarczą
- przedstawiciele podmiotów prowadzących na obszarze gminy działalność społeczną
- przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Gdańskim
- przedstawiciele jednostek organizacyjnych Gminy Nowy Dwór Gdański
- przedstawiciele Rady Miejskiej w nowym Dworze Gdańskim
- przedstawiciele komendy Powiatowej Policji w Nowym Dworze Gdańskim
- przedstawiciel Powiatowego urzędu Pracy w Nowym Dworze Gdańskim
- przedstawiciele Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim
- przedstawiciele Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Dworze Gdańskim
- przedstawiciel Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Nowym Dworze Gdańskim
- przedstawiciel Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Obsługę Komitetu zapewnia Referat Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego.
Posiedzenia Komitetu odbywają się według potrzeb Komitetu, z udziałem Burmistrza Nowego Dworu Gdańskiego. Pracami komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Komitetu. Komitet może ustalać wspólne stanowisko i przekazywać je w formie pisemnej Burmistrzowi Nowego Dworu Gdańskiego.
< DO POBRANIA Uchwała nr 218/XXV/2016 Rady Miejskiej z dnia 27 października 2016 w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji
Procedura zgłaszania nowych zadań do Gminnego Programu Rewitalizacji
We wdrażanie Gminnego Programu Rewitalizacji zaangażowane są wszystkie instytucje, a także podmioty prywatne i publiczne oraz mieszkańcy obszaru rewitalizacji. Daje im to możliwość zgłoszenia nowego zadania do Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Dwór Gdański na lata 2017 – 2023.
Powyższą procedurę regulują następujące kroki:
- Kartę projektu z opisaną propozycją nowego zadania do Gminnego Programu Rewitalizacji zgłaszają instytucje zaliczające się do Podmiotów prywatnych i publicznych oraz minimum 15 mieszkańców obszaru rewitalizacji. Propozycje są gromadzone raz w roku i dostarczone do Urzędu Miejskiego w terminie do 31 października.
- Po 31 października w ciągu dwóch tygodni zwołuje się spotkanie Komitetu Rewitalizacji. Wówczas Komitet opiniuje zebrane propozycje.
- Podczas sesji Rady Miejskiej, następującej po spotkaniu Komitetu Rewitalizacji, Burmistrz przedstawia wnioski ze sprawozdania dotyczącego realizacji przedsięwzięć strategicznych oraz listę zadań stanowiących propozycje do uwzględnienia w budżecie Gminy na kolejny rok. Powyższe informacje stanowią bazę do realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Dwór Gdański na lata 2017 – 2023 oraz pełnienia nadzoru nad postępami.
< do pobrania formularz zgłaszania nowych zadań> - KLIKNIJ
Procedura zgłaszania zmian do Gminnego Programu Rewitalizacji
We wdrażanie Gminnego Programu Rewitalizacji zaangażowane są wszystkie instytucje, a także podmioty prywatne i publiczne oraz mieszkańcy obszaru rewitalizacji. Daje im to możliwość zgłoszenia propozycji zmian do Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Dwór Gdański na lata 2017 – 2023. Powyższą procedurę regulują następujące kroki:
- Propozycję zmiany, wraz z uzasadnieniem, dotyczącą zasięgu i diagnozy podobszaru rewitalizacji zgłaszają instytucje zaliczające się do Podmiotów prywatnych i publicznych oraz minimum 15 mieszkańców obszaru rewitalizacji. Propozycje gromadzone są raz w roku i dostarczone do Urzędu Miejskiego w terminie do 31 października.
- Po 31 października w ciągu dwóch tygodni zwołuje się spotkanie Komitetu ds. rewitalizacji. Wówczas Komitet opiniuje zebrane propozycje.
- Podczas sesji Rady Miejskiej, następującej po spotkaniu Komitetu Rewitalizacji, Burmistrz przedstawia wnioski ze sprawozdania dotyczącego realizacji przedsięwzięć strategicznych oraz listę zadań stanowiących propozycje do uwzględnienia w budżecie Gminy na kolejny rok. Powyższe informacje stanowią bazę do realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Dwór Gdański na lata 2017 – 2023 oraz pełnienia nadzoru nad jego postępami.
< do pobrania formularz zgłaszania zmian > - KLIKNIJ