Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Zarządzanie realizacją Gminnego Programu Rewitalizacji
Jednostką odpowiedzialną za cały proces jest Gmina Nowy Dwór Gdański i pracownicy Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Gdańskim natomiast za opiniowanie wdrażania programu rewitalizacji odpowiada Komitet Rewitalizacji.
KOMITET REWITALIZACJI
Za opiniowanie wdrażania programu rewitalizacji odpowiada powołany Zarządzeniem Nr 624 Burmistrza Nowego Dworu Gdańskiego z dnia 22 listopada 2016 roku Komitet Rewitalizacji, do którego zadań zgodnie z Uchwałą Nr 218/XXV/2016 Rady Miejskiej w Nowym Dworze Gdańskim z dnia 27 października 2016 r. należy w szczególności udział w procesie przygotowania projektu Gminnego Programu Rewitalizacji na terenie Nowego Dworu Gdańskiego, oraz:
zgłaszanie propozycji zadań do realizacji w ramach programu,
analiza i ocena zebranych propozycji zadań pod kątem zasadności ich realizacji w ramach programu,
wsparcie działań na rzecz zachęcania wszelkich podmiotów do możliwie szerokiego uczestnictwa w konsultacjach indywidualnych, z poszczególnymi mieszkańcami oraz przedsiębiorcami,
monitorowanie realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji oraz jeśli zajdzie taka konieczność, zgłaszanie propozycji modyfikacji programu.
opracowanie Raportu z realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji
W skład Komitetu Rewitalizacji weszli:
mieszkańcy obszaru rewitalizacji
właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami na obszarze rewitalizacji;
przedstawiciele mieszkańców gminy
przedstawiciel podmiotów prowadzących działalność gospodarczą
przedstawiciele podmiotów prowadzących na obszarze gminy działalność społeczną
przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Gdańskim
przedstawiciele jednostek organizacyjnych Gminy Nowy Dwór Gdański
przedstawiciele Rady Miejskiej w nowym Dworze Gdańskim
przedstawiciele komendy Powiatowej Policji w Nowym Dworze Gdańskim
przedstawiciel Powiatowego urzędu Pracy w Nowym Dworze Gdańskim
przedstawiciele Starostwa Powiatowego w Nowym Dworze Gdańskim
przedstawiciele Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Dworze Gdańskim
przedstawiciel Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Nowym Dworze Gdańskim
przedstawiciel Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Obsługę Komitetu zapewnia Referat Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego.
Posiedzenia Komitetu odbywają się według potrzeb Komitetu, z udziałem Burmistrza Nowego Dworu Gdańskiego. Pracami komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Komitetu. Komitet może ustalać wspólne stanowisko i przekazywać je w formie pisemnej Burmistrzowi Nowego Dworu Gdańskiego.
Procedura zgłaszania nowych zadań do Gminnego Programu Rewitalizacji
We wdrażanie Gminnego Programu Rewitalizacji zaangażowane są wszystkie instytucje, a także podmioty prywatne i publiczne oraz mieszkańcy obszaru rewitalizacji. Daje im to możliwość zgłoszenia nowego zadania do Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Dwór Gdański na lata 2017 – 2023.
Powyższą procedurę regulują następujące kroki:
Kartę projektu z opisaną propozycją nowego zadania do Gminnego Programu Rewitalizacji zgłaszają instytucje zaliczające się do Podmiotów prywatnych i publicznych oraz minimum 15 mieszkańców obszaru rewitalizacji. Propozycje są gromadzone raz w roku i dostarczone do Urzędu Miejskiego w terminie do 31 października.
Po 31 października w ciągu dwóch tygodni zwołuje się spotkanie Komitetu Rewitalizacji. Wówczas Komitet opiniuje zebrane propozycje.
Podczas sesji Rady Miejskiej, następującej po spotkaniu Komitetu Rewitalizacji, Burmistrz przedstawia wnioski ze sprawozdania dotyczącego realizacji przedsięwzięć strategicznych oraz listę zadań stanowiących propozycje do uwzględnienia w budżecie Gminy na kolejny rok. Powyższe informacje stanowią bazę do realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Dwór Gdański na lata 2017 – 2023 oraz pełnienia nadzoru nad postępami.
Procedura zgłaszania zmian do Gminnego Programu Rewitalizacji
We wdrażanie Gminnego Programu Rewitalizacji zaangażowane są wszystkie instytucje, a także podmioty prywatne i publiczne oraz mieszkańcy obszaru rewitalizacji. Daje im to możliwość zgłoszenia propozycji zmian do Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Dwór Gdański na lata 2017 – 2023. Powyższą procedurę regulują następujące kroki:
Propozycję zmiany, wraz z uzasadnieniem, dotyczącą zasięgu i diagnozy podobszaru rewitalizacji zgłaszają instytucje zaliczające się do Podmiotów prywatnych i publicznych oraz minimum 15 mieszkańców obszaru rewitalizacji. Propozycje gromadzone są raz w roku i dostarczone do Urzędu Miejskiego w terminie do 31 października.
Po 31 października w ciągu dwóch tygodni zwołuje się spotkanie Komitetu ds. rewitalizacji. Wówczas Komitet opiniuje zebrane propozycje.
Podczas sesji Rady Miejskiej, następującej po spotkaniu Komitetu Rewitalizacji, Burmistrz przedstawia wnioski ze sprawozdania dotyczącego realizacji przedsięwzięć strategicznych oraz listę zadań stanowiących propozycje do uwzględnienia w budżecie Gminy na kolejny rok. Powyższe informacje stanowią bazę do realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Dwór Gdański na lata 2017 – 2023 oraz pełnienia nadzoru nad jego postępami.