Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Budowa dróg rowerowych w ramach istniejącego węzła integracyjnego Nowy Dwór Gdański
Budowa dróg rowerowych w ramach istniejącego węzła integracyjnego Nowy Dwór Gdański
Umowa o dofinansowanie nr FEPM.03.01.IZ.00-0002/24-00 z dn. 10 kwietnia 2025 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027, Priorytetu 3. Fundusze europejskie dla mobilnego Pomorza, działania 3.01 Mobilność miejska, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Beneficjent: Gmina Nowy Dwór Gdański
Główny cel projektu:
Głównym celem projektu jest rozwój multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej w Gminie Nowy Dwór Gdański poprzez ograniczenie indywidualnego transportu samochodowego.
Cele szczegółowe:
Osiągnięcie celu głównego będzie możliwe dzięki realizacji założonych celów szczegółowych przedsięwzięcia, tj:
rozwój infrastruktury rowerowej,
stworzenie alternatywnych, w stosunku do indywidualnego transportu samochodowego, tras dojazdu do centrum miasta (pracy, szkoły, obiektów użyteczności publicznej), w tym węzła integracyjnego,
zwiększenie liczby dróg dla rowerów na obszarze Gminy Nowy Dwór Gdański,
rozwój sieci dróg rowerowych powiązanych z węzłem integracyjnym w Nowym Dworze Gdańskim,
stworzenie możliwości do usprawnienia systemu przesiadkowego na obszarze Gminy Nowy Dwór Gdański,
stworzenie możliwości rozwoju multimodalności transportu miejskiego,
zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego w centrum oraz zatłoczenia dróg,
zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i emisji hałasu,
uzupełnienie brakujących elementów sieci rowerowej,
wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym i komfortu jazdy,
wzrost zainteresowania korzystaniem z transportu rowerowego,
poprawa świadomości ekologicznej społeczności i wiedzy na temat alternatywnych form transportu,
zmniejszenie wykluczenia rowerowego mieszkańców obszarów objętych projektem.
Zakres projektu:
Przedmiotem projektu jest budowa odcinków ośmiu dróg rowerowych:
odc. nr 1: Orłowo (ul. Wspólna) – Nowy Dwór Gdański o dł. ok. 3,1 km
odc. nr 2: Nowy Dwór Gdański – Ryki – Rychnowo o dł. ok. 1,65 km
odc. nr 3: Nowy Dwór Gdański – ul. Kanałowa o dł. ok. 0,93 km
odc. nr 4: Nowy Dwór Gdański – ul. Gdańska o dł. ok. 0,25 km
odc. nr 5: Nowy Dwór Gdański – ul. Wiejska o dł. ok. 0,5 km
odc. nr 7: Nowy Dwór Gdański – ul. Chrobrego o dł. ok. 0,005 km, w tym kładka nad rz. Tugą
odc. nr 8: Nowy Dwór Gdański – ul. Starocińska o dł. ok. 1,5 km
Grupy docelowe:
Użytkownicy indywidualni i przedsiębiorcy korzystający z dofinansowanej miejskiej infrastruktury transportowej. Mieszkańcy Gminy Nowy Dwór Gdański, mieszkańcy sąsiadujących obszarów, mieszkańcy regionu, osoby przyjezdne, zwiedzający, turyści.
Rezultaty projektu:
Realizacja projektu przyczyni się do:
poprawy stanu środowiska naturalnego,
zmniejszenia emisji CO2,
poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego,
zwiększenia liczby osób wybierających rower jako środek transportu,
minimalizacji stopnia hałasu,
promocji postaw proekologicznych,
włączenia społecznego osób zagrożonych wykluczeniem komunikacyjnym, społecznym, ekonomicznym.
Wskaźniki:
Wspierana infrastruktura rowerowa – 8,18 km
Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej – 5 000 osób